Sådan viser vi anmeldelser

Vi ønsker at gøre dine købsbeslutninger nemmere, og ganske ofte er det andre kunders mening, der er den bedste rettesnor, når man skal købe noget. Derfor giver vi brugerne mulighed for at skrive anmeldelser af produkter og butikker.

På Prisjagt benytter vi os af en særlig grundig proces, der sørger for at vi opfanger falske anmeldelser. Vi tillader ikke brugeranmeldelser skrevet af virksomheder eller personer, der selv har en interesse i butikken eller produktet, og vi tillader heller ikke anmeldelser skrevet af brugere med en tæt relation til sådanne personer.

Vi tillader ikke i nogen form anmeldelser, der er indsendt til gengæld for kompensation.

Sådan skrives anmeldelserne

Vi har tre former for brugeranmeldelser på Prisjagt:

Produktanmeldelser
Produktanmeldelser kan skrives af brugere, der er logget ind på Prisjagt.

Butiksanmeldelser skrevet af brugere, der er logget ind
Butiksanmeldelser kan skrives af brugere, der er logget ind på Prisjagt.

  • Butiksanmeldelser skrevet i forbindelse med købet* Butiksanmeldelser kan skrives af alle i forbindelse med et køb fra en butik, der har integreret vores anmeldelsessystem i deres købsproces. Vi markerer disse anmeldelser, så de nemt kan genkendes, når de vises via vores tjeneste.

Sådan offentliggøres anmeldelser

Produkt- og butiksanmeldelser, der skrives af brugere som er logget ind, offentliggøres omgående. Butiksanmeldelser, der skrives i forbindelse med et køb, offentliggøres når brugeren klikker på et link i den bekræftelsesmail, vi sender til brugeren. Butiksanmeldelser skrevet i forbindelse med et køb offentliggøres når brugeren klikker på aktiveringslinket. Hvis brugeren aldrig klikker på aktiveringslinket, offentliggør vi aldrig anmeldelsen.

Brugere kan til enhver tid redigere deres egne anmeldelser. En redigeret anmeldelse viser datoen for, hvornår den sidst er redigeret.

Vi forbeholder os retten til at bruge anmeldelsernes indhold anonymt, for at tolke og sammenfatte indholdet, med det formål at skabe en mere enkel og tilgængelige information til vores brugere.

Sådan modificeres anmeldelser

Prisjagt gransker ikke anmeldelser, før de offentliggøres, men vi kan til gengæld modificere dem til hver en tid. Vi modificerer en anmeldelse, når en bruger markerer den i forhold til modificering, eller når den er blevet markeret som mistænkelig af vores automatiske overvågningssystem.

Nogle brugere og butikker kan blive udsat for hyppigere og manuelle kontroller, hvis vi anser det for at være nødvendigt. Det gør vi, når en bruger eller en butik tidligere har handlet mistænkeligt eller i modstrid med vores regler.

Når vi modificerer en anmeldelse, kontrollerer vi, at den overholder vores regler og retningslinjer for brugere og den gældende lovgivning. Vi underretter brugere, der får en anmeldelse fjernet. Vi kan også kontakte en bruger for at bede denne gøre mindre ændringer i anmeldelsen, så den overholder vores regler.

Vi modificerer allerede offentliggjorte anmeldelser på samme måde som nye anmeldelser.

Hvor længe beholder vi anmeldelser?

Vi viser anmeldelserne, indtil vi ikke længere har produktet eller butikken anført. Vi kan også skjule anmeldelser, hvis de ikke overholder vores regler. Brugeren, der skrev anmeldelsen, kan til hver en tid fjerne den.

Hvis en bruger har været inaktiv i mere end et år, anonymiserer vi anmeldelsen.

Sådan deler vi anmeldelser mellem vores markeder

En anmeldelse, der er skrevet af en bruger, kan offentliggøres (oversat eller på originalsproget) på Prisjagts tjenester i andre lande. I øjeblikket findes og deler Prisjagt anmeldelser i Danmark, Finland, Frankrig, Irland, Italien, New Zealand, Norge, Polen, Sverige og Storbritannien. I fremtiden er der mulighed for, at vi også findes og deler anmeldelser i andre lande.

Sådan fungerer vores stjernebedømmelser

Brugere, der skriver anmeldelser, bedømmer også produktet eller butikken. Bedømmelsen består af stjerner og vises ved siden af anmeldelsen. Vi opsummerer også disse bedømmelser og viser dem som en samlet bedømmelse i forbindelse med produktet eller butikken.

Den samlede bedømmelse er baseret på anmeldelser fra Prisjakt i alle lande. Det betyder, at butikker, der mangler skriftlige anmeldelser i ét land, stadig kan have en samlet bedømmelse.

I den samlede butiksbedømmelse tæller vi kun anmeldelser fra det sidste år. Vi medregner ikke forældede kundeoplevelser. For produkter har vi ikke en sådan tidsbegrænsning.

Hvis produktet eller butikken kun har nogle få bedømmelser, trækker vi den samlede bedømmelse mod midten af klassificeringsskalaen. Det er derfor ikke muligt for produkter eller butikker at opnå enten den højeste eller laveste samlede bedømmelse, hvis der kun er nogle få anmeldelser. Samlede bedømmelser, der er baseret på et lille antal ekstreme bedømmelser, giver sandsynligvis ikke et retvisende billede af produktet eller butikken. Det højeste og laveste samlede pointtal optjenes derfor kun, når mange brugere har haft indflydelse.