Registrer din butik

Prisjagt er en af Danmarks største pris- og produktsammenligningssider. Vi gør det nemt for forbrugerne at finde det rigtige produkt til den rigtige pris, i den rigtige butik. Vi viser priser fra alle onlinebutikker, som vi har kendskab til.

Registrer din butik gratis

Du kan registrere din butik. Det er gratis, og det tager kun et par minutter.

Som registreret butik kan du:

  • Logge ind på din egen butikssite via vores redskab 'Prisjagt Analytics'
  • Svare på anmeldelser fra vores brugere
  • Redigere dine butiksinformationer
  • Oplyse hvilke betalingsformer man kan bruge i din butik

Email os for at registrere din butik. Der er intet opstartsgebyr og heller ikke noget løbende gebyr.

Når du har registreret butikken, gennemgår og godkender vi formularen. Når den procedure er klar, får du tilsendt en e-mail med et link, som du kan bruger til at logge ind på Prisjagt Analytics. Vi går også i gang med at indeksere dine produkter og priser, hvis vi ikke allerede har dem fra tidligere. (Vi anbefaler, at din butik har en prisfil, hvilket du kan læse mere om nedenfor).

Bedre synlighed ved promovering af din butik

Når du har registreret din butik hos os, har du desuden mulighed for at promovere butikken. Det øger din synlighed i vores prislister, og skaber derigennem mere trafik til din site. Det giver dig også adgang til flere smarte funktioner, som kan bruges til at analysere dine klik og dine konkurrenter.

Som promoveret butik kan du:

  • Vise dit logo i vores prislister
  • Nævne tre konkurrencemæssige fordele i vores prislister
  • Lade dine kunder klikke sig direkte fra vores prislister til din butik
  • Analysere dine klik ved hjælp af vores redskab 'Prisjagt Analytics'
  • Se vores markedsanalyse på kategoriniveau via vores redskab 'Prisjagt Analytics'
  • Analysere dit eget produktsortiment i forhold til andres med vores redskab 'Prisjagt Analytics'
  • Integrere vores bruger- og produktanmeldelser i din butik
  • Vise et 'Billigst på Prisjagt'-symbol i din butik, når din vare har den billigste pris

Promoverede butikker betaler en fast pris pr. klik, der fører fra Prisjagt til butikken, og har kun en dags opsigelsesfrist. Kontakt vores sælgere, hvis du vil promovere din butik eller ønsker at modtage mere information.

Hurtigere opdateringer – giv os din prisfil

En prisfil hjælper os med at indeksere produkter og priser i din butik. Den ligger på din server og indeholder oplysninger om for eksempel produkter, priser og lagerstatus. Vi indlæser prisfilen flere gange dagligt med henblik på altid at holde alle oplysninger på Prisjagt opdateret. Hvis du bruger et e-handelssystem, kan det sandsynligvis oprette en prisfil automatisk.

Du registrerer din prisfil, samtidig med at du registrerer din butik. Du kan også registrere den bagefter ved at maile til vores support. Hvis du mailer os, skal du kun sende os linket til filen, dvs. ikke hele filen. Hvis du omdøber prisfilen, flytter den til en anden placering eller foretager andre ændringer, der kan påvirke vores mulighed for indlæsning, så skal du kontakte os igen.

Hvis du ikke har en prisfil, skal vi scanne din butik ved hjælp af vores agenter. Dette er til ulempe for både os, vores brugere og dig. De ændringer, som du foretager i din butik, vises ikke på Prisjagt lige så hurtigt, og din butik risikerer en højere belastning, når vi scanner den.

Krav til prisfil:

  • Prisfilens URL bør være statisk og må ikke ændres.
  • Filen behøver ikke at være statisk, men kan bestå af et script, der dynamisk henter informationen direkte fra butikkens database. Hvis filen er statisk, skal du sørge for, at den opdateres hyppigt, så vi altid viser de korrekte informationer på Prisjagt.
  • Prisfilen kan være en ganske almindelig tekstfil. Vi foretrækker tekstfiler fremfor komplekse XML-standarder, men understøtter til gengæld fuldt ud Google Shoppings XML-filer. Vi understøtter dog ikke Excel-filer (xlxs, xls) og lignende.
  • Felterne i prisfilen skal være adskilt af tabulering, semikolon eller et andet relevant tegn, der ikke bruges i produktnavnene eller andre felter. Angiv hvad hvert felt indeholder i den første række i filen.
  • Forskellige varianter af produktet, for eksempel størrelser eller farver, bør angives som et nyt produkt med et unikt navn og artikelnummer. Vi grupperer dem i vores system, hvis det er hensigtsmæssigt.
  • Prisfilen skal indeholde hele dit butikssortiment.

Disse felter bør prisfilen indeholde

Produkt-ID eller butikkens artikelnummer (obligatorisk):
Skal være unikt for hvert produkt. Må aldrig ændres og aldrig genbruges til andre produkter. Maks. 36 tegn.

Kategori (obligatorisk):
Skal være den fulde kategori, i træstruktur, med så dybt et kategoriniveau som muligt. Kategorierne skal være baseret på produkttype, og ikke producent, varemærke eller temaer med blandet produktindhold (for eksempel udsalgskategorier). Der kan kun angives én kategori pr. produkt. Hvis produktet findes i flere kategorier, skal den primære kategori angives.

Mærke/producent (obligatorisk):
Produktets varemærke bør om muligt være tilgængeligt i et separat felt. Hvis dette ikke er muligt, skal det stå forrest i feltet med produktnavn. Produkter, hvor varemærket ikke er angivet, eller som har et forkert angivet varemærke, indekseres ikke.

Produktnavn (obligatorisk):
Det er betegnelsen på produktet, modelnavn og/eller modelnummer, som gør det muligt at identificere produktet. Hvis der mangler et separat felt til varemærke/producent, skal varemærket eller producenten stå først i selve produktnavnet. (Et separat felt til varemærke/producent anbefales på det kraftigste). I forhold til samme produkt i forskellige varianter, skal de unikke attributter for den aktuelle variant fremgå af produktnavnet, som for eksempel farve, materiale og modelår. I forhold til produkter, der sælges i forskellige forpakningsstørrelser (som for eksempel parfume, shampoo og madvarer), skal volumen eller vægt fremgå af produktnavnet. Hvis det er et flerpak (bestående af flere stk. af samme produkt), eller en sampak (bestående af flere forskellige produkter), skal dette også fremgå af produktnavnet.

URL (obligatorisk):
URL til butikkens produktside. Hvis produktsiden ikke har en egen URL, kan du bruge URL’en til kategorisiden. Hvis butikken bruger UTM-tracking, skal tracking-koden tilføjes i et separat felt i prisfilen. Hvis butikken bruger parametre i URL’en for at skelne mellem produktvarianter (for eksempel farve og størrelse), skal URL-feltet i prisfilen indeholde hele URL’en, inklusive parametrene.

Pris (obligatorisk):
Prisen på produktet skal være eksklusive forsendelse. Kan angives med eller uden moms. Hvis den angives uden moms, skal det specificeres i feltets rubrik. Priserne skal angives i den officielle valuta på det marked, hvor butikken er anført. Prisen skal angives for den salgsenhed som angivet i produktnavnet (for eksempel skal højttalere, der sælges parvis, have prisoplysninger pr. par).

Tilstand/produktformat (obligatorisk):
Her angives den tilstand eller det format som produktet sælges i. Hvis alle produkter i butikken sælges i ny tilstand og som fysiske produkter, kan feltet helt udelades.

  • "Ny" angiver, at produktet sælges i ny stand i ubrudt emballage.
  • "Demo" angiver, at produktet er blevet brugt som for eksempel en demomodel.
  • "Brugt" angiver, at produktet er åbnet og brugt eller istandsat (refurbished).
  • "Download" angiver, at produktet, for eksempel et computerspil, leveres i digitalt format via download, og ikke via et fysisk format.

MPN / manufacturer SKU (anbefales på det kraftigste):
Producentens unikke artikelnummer for produktet. Dette giver os mulighed for at indeksere butikkens produkter meget hurtigere og mere præcist.

EAN-13 / GTIN-13 (anbefales på det kraftigste):
Produktets unikke 13-cifrede stregkodenummer. Dette giver os mulighed for at indeksere butikkens produkter meget hurtigere og mere præcist.

Billedlinks (anbefales på det kraftigste):
Et eller flere links til produktbilledet. Hvis der er flere billeder, angives linket til det primære billede først. Billederne skal være uden digitale vandmærker og andre typer af butiks- eller producentpræg. Billederne skal helst have en høj opløsning og en hvid baggrund. Billederne skal modsvare den produktvariant, der er angivet i produktnavnet og de øvrige felter i forhold til for eksempel farve og forpakningsstørrelse.

Forsendelsespris (anbefales på det kraftigste):
Her noteres produktets forsendelsespris. Den samlede pris for produktet, inklusive forsendelse, kan også angives. Specificer i feltets rubrik om det er forsendelsesprisen eller den samlede pris, der er angivet, samt om det er med eller uden moms.

Produktbeskrivelse (anbefales):
En mere detaljeret beskrivelse af produktet end den information som findes i feltet for produktnavn.

Flerpak eller sampak (anbefales):
Her oplyses om det er butikkens egen fler- eller sampak. Dvs. ikke fler- eller sampakker der kommer direkte fra producenten. Hvis der ikke er noget separat felt til dette formål, og butikken alligevel sælger fler- eller sampakker, så skal dette fremgå tydeligt af produktnavnet.

Lagerstatus (anbefales på det kraftigste):
Angiver produktets lagerstatus i butikken. Lagerstatus skal være angivet tydeligt, for at vi skal kunne vise den på Prisjagt. Hvis den er angivet forkert, forbeholder vi os retten til at skjule visningen af butikkens lagerstatus.

  • "På lager" angiver at produktet leveres til kunden inden for seks hverdage.
  • "Ikke på lager" angiver at produktet ikke er på lager i butikken.
  • "Indkommende [dato]" angiver at produktet ikke er på lager, men forventes at være tilbage på lager i butikken på en kendt dato.
  • "Forudbestilling [dato]" angiver, at produktet endnu ikke er lanceret, men har en kendt lanceringsdato.

Tilgængelighed (obligatorisk):
Det er ikke obligatorisk at angive lagerstatus, men hvis butikken viser produkter, der ikke kan bestilles i øjeblikket, eller ikke kan sendes til kunden, skal tilgængelighed angives. "Kan ikke bestilles" angiver, at produktet har en angivet pris i butikken, men at det ikke kan købes i øjeblikket. "Afhentning" angiver, at produktet kun kan afhentes i en fysisk butik, og dermed ikke kan bestilles til levering.

Farve eller mønster (anbefales på det kraftigste):
Her angives det pågældende produkts farve eller mønster, hvis det er relevant for produkttypen. Brug for så vidt muligt producentens beskrivelse (for eksempel "summit white" eller "space gray").

Køn og målgruppe (anbefales):
Det køn eller den målgruppe som producenten mener, at produktet passer til, hvis det altså er relevant for produkttypen. Det kan for eksempel være dame, herre, unisex, pige, dreng eller barn. Hvis butikken ikke har et separat felt til dette, og det er vigtigt for produkttypen, skal det fremgå tydeligt af produktnavnet.

Størrelse (anbefales på det kraftigste):
Her angives størrelsen på det aktuelle produkt, hvis det er relevant for produkttypen. Skal angives inklusive størrelsestype (for eksempel EU45/US11/UK12 for sko), hvis der er flere forskellige størrelsestyper.

Sådan indekserer vi

Vi indekserer alle produkter, der passer til vores aktive kategorier på Prisjagt. For at kunne indeksere et produkt skal vi kende navnet på producenten og varemærket. Vi indekserer normalt ikke "no name"-produkter.

Vi opdaterer Prisjagt flere gange dagligt for at registrere prisjusteringer og lagerstatus i forhold til butikkerne. Når en butik tilføjer nye produkter til deres sortiment, som ikke allerede findes på Prisjagt, skal de indekseres manuelt af os.

Hvis en butik foretager mange ændringer i løbet af en kort periode, er det muligt at komme foran i indekseringskøen for at informationerne på Prisjagt kan opdateres hurtigere. Butikken kan styre dette via vores redskab 'Prisjagt Analytics'.

Hvis en butik foretager virkelig store ændringer i prisfilen, placeres ændringerne i karantæne med henblik på en manuel gennemgang udført af os. Dette reducerer risikoen for fejl. Hvis du på forhånd ved, at prisfilen vil ændre sig betydeligt på et specifikt tidspunkt, for eksempel i løbet af en udsalgsperiode, har du mulighed for at maile os og herved undgå karantæne.

Hvis dine produkter eller priser mangler på Prisjagt, eller hvis vi viser de forkerte oplysninger, så bedes du venligst give os besked via vores feedback-funktion. Gør gerne dette via den respektive produkt- eller kategoriside, hvis det kun vedrører enkelte produkter eller priser. Hvis det drejer sig om en større mængde af produkter eller priser, så bedes du venligst kontakte os via e-mail.